3.2 C
Brno
Pátek, 29 března, 2024
- Reklama -časopis
DomůRady a NávodyElon Musk využil bitcoin, poté ho potopil

Elon Musk využil bitcoin, poté ho potopil

Apple, Google, Amazon a další se dohodly na společném certifikátu pro inteligentní domácnost
Od roku 2021 by měly umět spolu inteligentní žárovky, termostaty a další smart zařízení lépe komunikovat bez ohledu na výrobce, a to platí i pro značku smart reproduktorů, kterými se často ovládají.

Aliance sponzorovaná Apple, Google, Amazonem a dalšími technologickými společnostmi začne s jednotnou certifikací inteligentních domácích zařízení později v letošním roce.

To znamená, že k inteligentním žárovkám si už nebudete muset kupovat další krabičky nebo doplňková zařízení, abyste zabezpečili jejich ovládání vlastním hlasovým asistentem.

Na takových výrobcích bude nové logo Matter, což je označení, na kterém se aliance dohodla. Logo Matter na výrobku bude znamenat, že chytré zařízení můžete ovládat přes Amazon Alexu, ale rovněž přes Google Home, a bude komunikovat is jiným chytrým zařízením v domácnosti.

Logo vypadá jako trojice šipek s kulatým hrotem směřujících ke společnému středu.

Logo Matter pro zařízení s jednotnou certifikací pro inteligentní domácnost.
Později letos by měly být logem Matter označeny žárovky, termostaty, inteligentní zámky dveří, garážová vrata, alarmy, stínítka či televizory, které bez pomoci dalšího zařízení spojíte se svým asistentem nebo ovládací aplikací inteligentní domácnosti (zapojené do aliance), a to i v případě, že používáte kombinaci více.

Avšak toto bude pravděpodobně nejlepší moment si to sjednotit, jelikož potřeba více ovládacích aplikací či asistentů vycházela zejména z toho, že člověk si nemohl jednoduše napojit různá zařízení na jeden centrální ovládací systém.

Google bude o vývoji Matter podrobně informovat na své konferenci I/O, která začne v úterý 18. května.

Aliance kolem nového standardu bude pravidelně přinášet aktualizace systému.

Pokud dopadne vše podle očekávání, rok 2021 by mohl vejít do dějin jako historický milník, když se velké technologické firmy dohodly na společném postupu při vývoji jednotného standardu pro inteligentní domácnosti.

Elon Musk využil bitcoin, poté ho potopil
Miliardář Elon Musk ukončil minulý týden hostováním populární talkshow Saturday Night Live. Během večera si dělal legraci iz kryptomen, vesmírného programu na Mars i sám ze sebe.

Potom z ničeho nic ve středu oznámil přes vlastní Twitter účet, že jeho společnost Tesla, která vyrábí elektrická auta, přestane akceptovat bitcoiny jako platby za svá auta z obav, že přispěje k vyšší spotřebě fosilních paliv.

Tesla začala přijímat populární kryptomenu jen koncem března letošního roku. Společnost ve stejné době také nakoupila bitcoiny v hodnotě 1,5 miliardy dolarů, ale část prodala v prvním čtvrtletí 2021, což pomohlo vyrovnat čtvrtletní údaje o zisku společnosti.

V prohlášení Musk také uvedl, že Tesla už nebude prodávat žádné další bitcoiny. Tesla tvrdí, že by obnovila přijímání bitcoinů (a zvážila by jejich další prodej), jakmile proces těžby kryptoměny „přejde na udržitelnější energii“.

Musk dále prohlásil, že se začne dívat na další kryptoměny, které využívají méně než 1 procento energie transakce nitcoinu.

Samozřejmě, hodnoty více kryptomen se po oznámení propadly. Sociální sítě zaplnily i statusy odpůrců tohoto kroku a zároveň fanoušky kryptomen, kteří zveřejňovali například zrušené objednávky na Tesly s důvodem, že Elon Musk poškodil bitcoin.

Mnozí analytici spekulovali, zda to nebyl ze strany amerického miliardáře jen strategický krok pro vyrovnání kvartálních výsledků, protože o energetické spotřebě bitcoinu i využívání fosilních paliv pro tvorbu energie ve více částech světa musel vědět už dříve. Jedná se totiž o roky diskutované téma ohledně těžby kryptomen.

Jak Apple buduje vlastní reklamní byznys na úkor jiných
Minulý týden představil Apple novou reklamní pozici pro App Store, jedná se o placené umístění na stránce vyhledávání.

Společnost rozšiřuje vlastní síť mobilní reklamy souběžně se zaváděním zásad ochrany osobních údajů App Tracking Transparency (ATT) v iOS 14.5 na iPhonech, což znamená, že aplikace musí uvádět, které údaje o uživatelích sbírají, a zároveň se musí uživatele ptát, zda souhlasí se sledováním .

Analytik Eric Seufert napsal k tomu přes týden populární esej s názvem Apple vykradl mafiánskou banku.

Seufert píše, že Apple při posilování svého reklamního podnikání a současném znevýhodnění jiných reklamních platforem (zejména Facebooku) vzal peníze straně, která je tak nesympatická, že je obtížné apelovat za její znevýhodnění, i když je to technicky pravda.

Celá esej není dlouhá a názor je poměrně kontroverzní, avšak staví proti sobě dvě válčící strany, z nichž ani jedna není nevinná. I proto je obtížné postavit se na jednu z nich.

zeny

Mohlo by Vás zajímat

PR článek